مسابقه‌ی حلی‌نت
از ایسنا:
سومین دوره مسابقات برنامه نویسی کامپیوتری دانش آموزان - حلی نت - 15 و 16 اردیبهشت ماه در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می شود.

محسن نصرتی مدیر اجرایی این مسابقات با بیان این خبر افزود: این مسابقات تنها مسابقات برنامه نویسی کامپیوتری (ACM) در سطح دانش آموزی در ایران است که برای سومین سال پیاپی در این مرکز برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور 80 تیم در این مسابقات که 12 تیم آن دانشجویی ( ورودی های 84) و بقیه دانش آموزی هستند، سطح مسابقات را بسیار بالا دانست و با اشاره به حضور مدال آوران المپیادهای جهانی کامپیوتر (3 طلا و دو نقره جهانی) در حلی نت، این مسابقات را آزمونی مناسب برای دانش آموزانی دانست که قصد حضور در المپیادهای جهانی دارند.

مسئول گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی تهران، حلی نت را مسابقاتی 2 مرحله ای دانست که اسفند ماه گذشته، مرحله اول آن با حضور بیش از 200 تیم شرکت کننده به صورت آنلاین برگزار شده است و در آن 80 تیم برای شرکت در دور دوم مسبقات به صورت حضوری انتخاب شده اند.

به گفته نصرتی مسابقات حلی نت از 6 سئوال تشکیل شده است که 1 سئوال آن ساده، 1 سئوال متوسط و 4 سئوال آن در حد المپیادهای جهانی است که تیم های شرکت کننده باید در عرض 5 ساعت به این سئوالات پاسخ دهند.

مدیر اجرایی مسابقات حلی نت، میز گرد علمی با حضور اساتید دانشگاه و مدال آوران ACM را برنامه بعدی این مسابقات بر شمرد و گفت: از ساعت 16 الی 21 روز پنج شنبه مسابقات ACM برگزار می شود. از ساعت 21 الی 23 نیز میزگرد علمی برگزار می شود. صبح روز جمعه 15 اردیبهشت ماه نیز مسابقه نهایی برگزار می شود.